منتظر ...

ما تا ظهور ایستاده ایم...

منتظر ...

ما تا ظهور ایستاده ایم...

یه خط روضه

منتظر ...

سنگر کتاب

نوا و نما

آخرین نظرات

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است


سبک زندگی، روش‌های متفاوت زندگی را نشان می‌دهد. این اصطلاح همچنین می‌تواند مقایسه «شیوه های زندگی» کشف شده در میان گروه های متفاوت را در جامعه نشان دهد. اصطلاح سبک زندگی به معنای «طرز زندگی» نیز مفهوم سازی شده است.

 

سبک زندگی انسان منتظر چگونه است؟

هر انسانی در زندگی خود هدفی را انتخاب می کند و سعی می کند تا تمام تلاش ها و فعالیت ها و رنج کشیدن های او در مسیر رسیدن به آن هدف قرار گیرد. این باعث می شود که زندگی انسان معنادار شود و ارزش پیدا کند. با این وجود، آدم ها بر اساس هدفی که برای زندگی خود انتخاب کرده اند، ارزش پیدا می کنند و از دیگران جدا می شوند. به عبارت دیگر برای قضاوت درباره انسان ها می توان به داوری درباره هدف هایی که آنها برای زندگی خود انتخاب کرده اند، پرداخت.

 

موارد متفاوت و متنوعی می توانند به عنوان هدف زندگی انسان انتخاب شوند و به برنامه ها وطرح بندی های او برای زندگی جهت دهند. کسب ثروت، رسیدن به لذت، تجربه شرایط و موقعیت های خاص و غیر معمول، موفقیت شغلی و تحصیلی و کسب شهرت، نمونه هایی از این اهداف به شمار می روند. با این وجود، آنچه باعث می شود هدف های انسان ها برای زندگی متفاوت باشد و افراد، هدفهای مختلفی را برای زندگی خود برگزینند و راه های گوناگونی را برای رسیدن به این اهداف در پیش گیرند، سطح شناخت و نوع بینش آنها به زندگی است. همچنان که نمی توان از یک آدم معمولی اما با سطح درآمد پایین انتظار داشت که از خیر ثروت بگذرد، تلاش برای قانع کردن یک عالم که به کار اقتصادی روی آورد و از فعالیت علمی خود فاصله بگیرد بی ثمر خواهد ماند..

در چشم انداز مهدویت، بهترین هدفی که آدمی می تواند برای زندگی خود در نظر بگیرد و در راستای تحقق آن تلاش کند، همان هدفی است که خداوند انسان ها را برای تحقق آن خلق کرده است.در واقع، بهترین هدف برای زندگی عبودیت خداوند است و کسانی که این هدف را برای زندگی خود برگزیده اند،انسان های موفق و ارزشمندی محسوب می شوند.برای رسیدن به این هدف و تحقق آن در زندگی، خداوند راهی را به انسان ها معرفی کرده و ازآنها خواسته تا از این راه به سوی خدا و عبودیت او حرکت کنند.این راه،حجت های الهی و امامان معصوم(علیهم السلام) هستند که اراده خداوند را تحقق می بخشند و برای قرب به خداوند تنها راه محسوب می شوند. چنانچه توجه به مضمون حدیث مشهوری از پیامبر خدا(ص)که می فرمایند: «من شهر علم هستم و علی(علیه السلام)در آن شهر است.پس کسی که می خواهد به این شهر راه یابد، باید از در آن وارد شود».گویای این حقیقت است.همچنین در زیارت امام موعود(عج)می خوانیم:«سلام بر تو ای راه خداوند که هر کس از راهی جز آن برود، هلاک می گردد.»

 

۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۳ ، ۱۳:۵۱




بسم رب الفاطمه
(س)

این متن رو ساعت پنج و چهل و پنج دقیقه صبح روز یکشنبه چهارم تیرماه 93 نوشتم و نمیدونم چه نیرویی و چه قدرتی توانست مرا از رخت خواب بلند کند و ملزم به نوشتن این متن کرد؟

صلاحیت گفتن چنین حرفایی رو ندارم و فقط قلم رو بدست دل سپردم و او نوشت...

بیایید یک تصویری از قیامت توی ذهن خودمون مجسم کنیم ؛ بعد یک صفی رو ببینیم ؛ سر اون صف یک خانمی نشسته باشه و هرکی رو که می شناسه بگه: " بفرمایید ، خوش آمدید" حالا نوبت شما بشه و خانم فاطمه الزهرا(س) بفرماید:ما ، شما رو نمی شناسیم...

.

.

اونوقت چی داریم بگیم...؟

چه مدرکی داریم...؟

چه پلاک و نشونه ای با خودمون داریم...؟

آهای بچه ها بریم ظاهر و باطن خودمان رو یکی بکنیم...وقت دیگه ای نمونده یهو دیدی تا چشمت رو بهم زدی آقا ظهور کرده و هیچ کاری نکردی...

آهای بچه ها که گذشته ی خودمون رو فراموش کردیم...مگر حسین بن علی(ع) با 72تن به جهت امر به معروف و نهی از منکر به صف آرایی 30 هزار نفر نرفت؟حال نشسته ایم و امر به منکر و نهی از معروف میکنیم...؟

آیا 30 سال پیش هم فراموش شده که همت ها و باکری ها و خرازی ها رفتند تا هویت یک دین و یک کشور و... باقی بماند. پس چرا هویت خود را فراموش کرده ایم...

به خدا انصاف نیست...

چرا نشسته اید؟ وقتی که دشمن سر وپا جلویتان ایستاده است ، باید بشینیم و نابود شویم؟

مهدی(عج) تنهاست و به یک عده ی قلیل نیاز دارد،همانطور که حسین بن علی(ع) با 72 تن یک عالم را زیر و رو کرد...

 

"اللهم عجل لولیک الفرج"


۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۳ ، ۰۷:۱۸